Transport rzeczny (śródlądowy) jest alternatywną formą transportu ładunków ponadnormatywnych i ciężkich. Choć w ostatnich latach popularność przewoźników wodnych spadła z uwagi na wygodę transportu lądowego, to rozbudowa dróg wodnych stwarza nowe możliwości rozwoju branży. Transport rzeczny odpowiada na potrzeby współczesności, umożliwiając przewożenie większych ładunków w porównaniu do transportu drogowego.
Dzięki współpracy z wieloma operatorami logistycznymi w całej Europie, mamy możliwości organizacji transportów śródlądowych zarówno polskimi, jak i europejskimi szlakami rzecznymi. Dbamy o najmniejsze szczegóły, pokazując, że transport rzeczny towarów ponagabarytowych jest skuteczny i przynosi realne korzyści.
Zestawem pontonów:
Barkami pchanymi:
Transportem śródlądowym w Polsce przewozić można ładunki o łącznej wadze 500 t - 1000 t, jednakże możliwości te uzależnione od aktualnego poziomu rzeki i innych zmiennych uwzględnianych przez zespół ekspertów. W przypadku portów zagranicznych możliwości odbioru ładunków wysokich są mniejsze, a o ich szczegółach poinformują Cię pracownicy ZTE - specjaliści transportu rzecznego towarów ponadgabarytowych.
Wśród podstawowych zalet transportu rzecznego wymienia się stosunkowo niskie koszty organizacji przewozu ładunków (w tym koszty zewnętrzne), daleki zasięg, niski współczynnik energochłonności czy bezpieczeństwo przewozu. Specjaliści wskazują, że korzystny i pożądany charakter transportu rzecznego oscyluje wokół trzech kluczowych z perspektywy organizacji przewozu obszarów, tj. eksploatacji, ekologii i bezpieczeństwa. Dodatkowo rozwijające się pod kątem gospodarki miejscowości leżące w dolinie rzek powodują, że transport śródlądowy rzeczny stał się konkurencją dla innych form przewożenia towarów.
Kształtowanie systemu transportowego w zakresie transportu rzecznego towarów ponadgabarytowych to wyzwanie, przed którym stoją współczesne branże. Pracownicy spółki ZTE potrafią wykorzystać potencjał zawarty w transporcie rzecznym, wskazując nowe szlaki. Uwzględniając czynniki zewnętrzne i warunki techniczno-eksploatacyjne dobieramy indywidualne rozwiązania na miarę specyfiki przewożonych ładunków.