Transport ponadgabarytowy – ZTE
Twoje potrzeby, nasza pasja

Transport rzeczny ponadgabarytowy

Transport rzeczny (śródlądowy) to alternatywna metoda przewozu ładunków ponadnormatywnych i ciężkich. Choć w ostatnich latach popularność przewoźników wodnych zmniejszyła się na rzecz bardziej komfortowego transportu lądowego, rozwój infrastruktury dróg wodnych stwarza nowe możliwości dla branży. Transport rzeczny odpowiada na współczesne potrzeby, umożliwiając przewóz większych ładunków w porównaniu z transportem drogowym.

6_11 2.jpg

Dzięki współpracy z wieloma operatorami logistycznymi w całej Europie, jesteśmy w stanie organizować transporty śródlądowe zarówno polskimi, jak i europejskimi szlakami rzecznymi. Dbamy o każdy detal, udowadniając, że transport rzeczny towarów ponadgabarytowych jest efektywny i przynosi wymierne korzyści.

Oferujemy następujące usługi:

Transportem śródlądowym, wysyłanym z Polski, możliwe jest przewożenie ładunków o wymiarach:

Zestawem pontonów:

Barkami pchanymi:

Transportem śródlądowym w Polsce przewozić można ładunki o łącznej wadze 500 t - 1000 t, jednakże możliwości te uzależnione od aktualnego poziomu rzeki i innych zmiennych uwzględnianych przez zespół ekspertów. W przypadku portów zagranicznych możliwości odbioru ładunków wysokich są mniejsze, a o ich szczegółach poinformują Cię pracownicy ZTE - specjaliści transportu rzecznego towarów ponadgabarytowych.

Zalety rzecznego transportu ładunków ponadnormatywnych

Wśród podstawowych zalet transportu rzecznego wymienia się stosunkowo niskie koszty organizacji przewozu ładunków (w tym koszty zewnętrzne), daleki zasięg, niski współczynnik energochłonności czy bezpieczeństwo przewozu. Specjaliści wskazują, że korzystny i pożądany charakter transportu rzecznego oscyluje wokół trzech kluczowych z perspektywy organizacji przewozu obszarów, tj. eksploatacji, ekologii i bezpieczeństwa. Dodatkowo rozwijające się pod kątem gospodarki miejscowości leżące w dolinie rzek powodują, że transport śródlądowy rzeczny stał się konkurencją dla innych form przewożenia towarów.

Warto również zauważyć, że transport rzeczny jest mniej podatny na zatory komunikacyjne, które często są problemem w transporcie drogowym oraz kolejowym. Dzięki temu jest bardziej przewidywalny i stabilny pod względem harmonogramów dostaw. Woda jako naturalna droga transportu umożliwia przewóz ładunków o dużych gabarytach, które trudno byłoby przetransportować innymi środkami. Wpływa to również na mniejsze zużycie infrastruktury transportowej, jak mosty czy drogi, co obniża koszty utrzymania tych obiektów.

W aspekcie ekologicznym transport rzeczny emituje znacznie mniej dwutlenku węgla na tonę przewożonego ładunku w porównaniu z innymi formami transportu, co czyni go bardziej przyjaznym dla środowiska. Jest to szczególnie istotne w kontekście rosnącej świadomości ekologicznej i dążenia do redukcji śladu węglowego. Ponadto rozwój infrastruktury portów rzecznych oraz ich integracja z innymi gałęziami transportu, takimi jak kolej i drogi, umożliwia jeszcze większą elastyczność i efektywność w organizacji transportu ponadgabarytowego rzekami.

już 34 lat

Historia

Historia 20142015 r.

Spółka ZTE w chwili obecnej posiada 62 ciągniki i 67 naczep do przewozu nietypowych ładunków.


Historia 20092009 r.

Nawiązanie bliższej współpracy z wiodącym producentem specjalistycznych naczep firmą Faymonville.


Historia 20052005 r.

Pierwszy certyfikat BVQi Systemu Zarządzania wg normy ISO 9001:2000.


Historia 20001998-2005 r.

Okres zakupów nowego sprzętu i ugruntowanie pozycji na rynku usług transportu ponadgabarytowego.


Historia 19981998 r.

Zakup nieruchomości po byłej kopalni "Michał" w Siemianowicach Śląskich i poddanie jej rewitalizacji.


Historia 19961996 r.

Zakup spółki ZTE Katowice i przyłączenie jej do spółki Gola. Od tego momentu firma zmienia nazwę z Gola na ZTE Katowice Sp. z o.o.


Historia 19901990 r.

Początek działalności na rynku przewozów ponadgabarytowych pod spółką GOLA Sp. z o.o.

Zapytaj o ofertę