ZTE

Twoje potrzeby, nasza pasja

Transporty samolotów IŁ-14 i IŁ-28

10 grudnia 2015

W terminach od 7 do 10 grudnia br., na trasie z Łodzi do Dęblina, ZTE przewiozło samoloty Ił-28 oraz Ił-14. Transporty odbyły się na naczepach typu telesattel rozciąganych do 29 i 48 m, przeznaczonych do przewozów bardzo długich ładunków ponadnormatywnych.

Przejazdy z uwagi na spore gabaryty ładunku odbywały się nocą w godzinach 22:00 – 05:00.

Samoloty trafiły do Muzeum Sil Powietrznych w Dęblinie, gdzie po renowacji jako eksponaty będą je mogli podziwiać zwiedzający. 

Ił 28 to dwusilnikowy, odrzutowy samolot bombowy, konstrukcji Sergieja Iliuszyna z okresu po II wojnie światowej, napędzany silnikami Klimow. Samoloty tego typu służyły w Polskich Siłach Powietrznych od 1952 do 1977 roku. Załogę stanowiły 3 osoby, a samolot mógł osiągać maksymalną prędkość 902 km/h. 

Śmigłowe samoloty pasażersko-transportowe Ił-14 zaprojektowane zostały również w biurze konstrukcyjnym Sergieja Iliuszyna i produkowane były w latach 1950-1960 w ZSRR. W Polskim lotnictwie służyło w sumie 12 sztuk takich samolotów w latach 1955-1972. W zależności od wersji przewozić mogły od 14 do 32 pasażerów.  

Dane techniczne samolotów:

1)     Ił-28

a)     rozpiętość skrzydeł 21,45 m,

b)    długość: 17,45 m,

c)     wysokość: 6,70 m,

d)    szerokość/ wysokość kadłuba: 1,80/ 2,80 m,

e)     masa własna: 12 800 kg;

2)     Ił-14:

a)     rozpiętość skrzydeł: 31,70 m,

b)    długość: 21,30 m,

c)     wysokość: 7,80 m,

d)    średnica kadłuba: 2,80 m,

e)     masa własna: 12 000 kg.

O transportach informowały ogólnopolskie media, radio, telewizja, portale informacyjne oraz branżowe. Poniżej przedstawiamy kilka linków do artykułów oraz zdjęcia z akcji.

http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/zdjecia/507908,1,transport-samolotu-il-14-do-muzeum-w-deblinie.html

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-samoloty-przewozone-na-ciezarowkach,nId,1936842

http://moje.radio.lublin.pl/zabytkowy-il-przyjedzie-do-deblina.html

http://moje.radio.lublin.pl/widowiskowy-transport-lotniczych-eksponatow.html

https://www.radiolodz.pl/posts/20658-samolot-il-14-wywieziony-w-lodzi-to-koniec-kolekcji-przy-pienistej-zdjecia

http://etransport.pl/wiadomosc,39561,zte_przewozi_samoloty_il_14_i_il_28.html

http://truckfocus.pl/nowosci/25035/zte-przewozi-dwa-samoloty

Historia

Historia 20142015 r.

Spółka ZTE w chwili obecnej posiada 62 ciągniki i 67 naczep do przewozu nietypowych ładunków.


Historia 20092009 r.

Nawiązanie bliższej współpracy z wiodącym producentem specjalistycznych naczep firmą Faymonville.


Historia 20052005 r.

Pierwszy certyfikat BVQi Systemu Zarządzania wg normy ISO 9001:2000.


Historia 20001998-2005 r.

Okres zakupów nowego sprzętu i ugruntowanie pozycji na rynku usług transportu ponadgabarytowego.


Historia 19981998 r.

Zakup nieruchomości po byłej kopalni "Michał" w Siemianowicach Śląskich i poddanie jej rewitalizacji.


Historia 19961996 r.

Zakup spółki ZTE Katowice i przyłączenie jej do spółki Gola. Od tego momentu firma zmienia nazwę z Gola na ZTE Katowice Sp. z o.o.


Historia 19901990 r.

Początek działalności na rynku przewozów ponadgabarytowych pod spółką GOLA Sp. z o.o.

Zapytaj o ofertę